woensdag 14 mei 2008

Evangelisch Manifest

Absoluut de moeite van lezen, overdenken en waarderen waard!

Ik maak - met dank - gebruik van de blog van Filip DeCavel, omdat ik denk dat we ook in Nederland hiermee iets kunnen. "Dallas Willard, en nog vele andere evangelicale leiders leveren een document af dat samengevat stelt: apologies before apologetics. Wat is het evangelicalisme (geloofsbelijdend gedeelte) en wat is het niet (een verontschuldigend gedeelte). Het evangelicalisme mag niet verzanden tot een alleen maar politieke beweging. Het is meer. Het is noch uitsluitend privé of alleen maar publiek. Het is meer. Het is traditie én toekomst. Het is eerst en vooral een manifest vanuit de amerikaanse context maar die implicaties zou kunnen hebben op hoe het evangelicalisme alhier verder evolueert…we zullen zien."

de site: http://www.anevangelicalmanifesto.com/index.php
het document http://www.anevangelicalmanifesto.com/docs/Evangelical_Manifesto.pdf

1 opmerking:

Haije Bergstra zei

Rob,

Ik heb het gelezen en vind het een geweldig stuk. Het geeft ontzettend veel openheid en je hoeft het er niet alleen mee eens te zijn, maar dat is juist het mooie van dit stuk. Trouwens ik kan me goed vinden in het geheel. Het zou goed zijn om iets dergelijks te gebruiken als geloofsbelijdenis.

Groet, Haije