zaterdag 13 oktober 2007

Stilte geen stilte

Antennes staan open
Ik zoek
zelfs het minste fluisteren
te galmen in mijn hart
Ik wil niet doof zijn voor de stilte
maar luisteren
naar wat in eenvoud vlamt

Zenders staan aan
Bereiken de woorden hun roos?
Luisteren, wil spreken…
Stilte is dit moment liefde loos alarm loos


Soms moet er iemand zijn, die de waarheid benoemt, waarmee een ander uit zijn schijnwereld kan stappen. Wil jij luisteren? Wil jij stem zijn? Ik ben geraakt dooor John Ortberg op de Global Leadership Summit. Hij wees op Mordechai uit het bijbelboek Esther; Mordechai's woorden bewogen uiteindelijk Esther en door hun beider spreken kwam er een keer in het lot. Al verder hierover nadenkend: jij of ik zouden ook Haman kunnen zijn, die een zelfgerichte strijd voert. Ik wil dat niet denken, maar ik moet die vraag ook eerlijk beantwoorden.
-
Als ik, als wij, nu niet spreken in de huidige situatie, kán er niet gehoord worden. Liefde als drijfveer van de vragen, van onze woorden. Liefde voor elkaar en God wil licht en waarheid brengen. Onze antennes voelen geen loos alarm! Maar .... blijft het stil, blijft de schijn.
-
Rob

Geen opmerkingen: